2015. november 22., vasárnap

Vasárnapi ebéd: Kacsamell és Csicsóka tócsni

A mai ebéd nagy kedvenc lett, rozé kacsamellet sütöttem amit csicsóka tócsnival és kevert salátával ettünk. 

A kacsamellel nagyon óvatosan kell számolni mert ha rajta marad a bőre zsaírral (mint nálam) akkor 2x magasabb kalóriával bír. De hát nem ritkán van ilyen ínyenc ebéd nálunk sem, úgyhogy ma belefért. És akkor mondom hogy is készült...

Rozé kacsamell (337kcal és 0g Ch/100g)

A kacsamell bőrös felét óvatosan beirdaltam annyira, hogy a húst lehetőleg ne érjem el. Közben kebapcsoltam a sütőt 180 fokra. A húst sóztam, borsoztam mindkét oldalát majd egy száraz serpenyőbe helyeztem a bőrös felével lefelé. Így sütöttem 7 percet majd megfordítottam, és ezen a felén is sütöttem 4 percet. Löntöttem alóla a kisült zsírt és betekertem alu fóliával a serpenyő nyelét (merthogy az enyém műanyag nyelű). Mindenesül betoltam a sütőbe pontosan 15 percre. Az idő életeltével kivettem, és hagytam a serpenyőn pihenni 10 percet. Ezután kb fél centis szeletekre vágtam és tálaltam. Mennyei!

Csicsóka tócsni (127Kcal és 21Ch/100g)

500g csicsóka (hámozott, reszelt súly)
60g zabpehelyliszt
1 tojás
1 lilahagyma
só, bors

A csicsókát meghámoztam, lereszeltem. Rászórtam a zabpehelylisztet, ráöntöttem a tojást és hozzáadtam egy apróra vágott lilahagymát. Sóztam, borsoztam és összekevertem. 
Egy serpenyőbe 1 evőkanál oliva olajat öntöttem és felmelegítettem. Evőkanálnyi kupacokat halmoztam bele, amiket a kanállal csinos lapos, kerek formára igazgattam majd pirosra sütöttem mindkét oldalukat.  

A salátához vegyes saláta leveleket borítottam egy tálba, beleszemeztem egy fél gránátalma magjait, valamint 2 klementin filézett húsát. 1 ek oliva olajhoz öntöttem fél ek balzsamecetet, adtam hozzá egy nagy csipet sót és tekertem bele pici borsot. Összekevertem és a salátára öntöttem. Ehhez nem számoltam kalóriát, de egy adag kb 50 kcal-t tesz ki.

33. napi státusz úgy áll hogy -8kg, + 52kg. Picit megtorpantam a héten pedig 4x edzettem és az étkezést is rendesen betartottam. Tegnap családi névnapi ebéden voltunk vendégsében volt ahol volt kicsi kilengésem. Azt gondolom 4 hét után ennek bele kell férnie, azért figyeltem magamra. Egyelőre türelmes vagyok és várom hogy a jövő héten ismét meglóduljon. Reméljük a legjobbakat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése