2015. november 14., szombat

Csőben sült kelbimbó

Ugyan a családunkban egyedüliként, de én imádom a kelbimbót. És ebben a formában annyira isteni krémessé sül, nyammmm :)

Az igaz kelbimbó imádóknak (mint én) főétel, de nálunk most köretként szerepelt sült hal mellé.


Csőben sült kelbimbó (80Kcal, 5,5Ch/100g)

500g kelbimbó (pucolás után 440g volt a nettó súlya)
10g vaj
10g zabpehelyliszt
1dl tej
1dl víz
1 tojás
10g trapista sajt
só, bors
pici reszelt szerecsendió (elhagyható)

A kelbimbót kevés vízen félig megpároltam. Besamelhez a vajat megolvasztottam, rászórtam a lisztet és picit pirítottam. Hozzáöntöttem a tej-víz keverékét, és folyamatosan kevergetve megvártam míg besűrűsödik majd fűszereztem. Félretettem amíg kerítettem egy kis méretű sütőtálat amibe beleborítottam a kelbimbót. Vissza a mártáshoz, belekevertem egy tojást (nagyon gyorsan kell keverni, nehogy megsüljön a tojás) majd a kelbimbóra öntöttem. A tetejét megszórtam a reszelt sajttal és addig sütöttem amíg ilyen nem lett :)


19 napi státusz: -7kg, +53 "to go".

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése